180 Graden
180 Graden
Branded content-campagne voor Achmea



Doel
Doel
In een krappe arbeidsmarkt wil Achmea zich onderscheiden als werkgever die maatschappelijke impact maakt. Daarbij richt de financiële dienstverlener zich op jonge, hoogopgeleide professionals binnen IT, Data, Finance en Digital Marketing. Deze bewuste doelgroep zoekt niet alleen carrière, maar ook zingeving. Om hen te bereiken en het werkgeversimago positief te laden, wilde Achmea met inhoudelijke content haar maatschappelijke betrokkenheid centraal stellen.
In een krappe arbeidsmarkt wil Achmea zich onderscheiden als werkgever die maatschappelijke impact maakt. Daarbij richt de financiële dienstverlener zich op jonge, hoogopgeleide professionals binnen IT, Data, Finance en Digital Marketing. Deze bewuste doelgroep zoekt niet alleen carrière, maar ook zingeving. Om hen te bereiken en het werkgeversimago positief te laden, wilde Achmea met inhoudelijke content haar maatschappelijke betrokkenheid centraal stellen.
Aanpak
Aanpak
Omdat podcasts populair zijn binnen de doelgroep, ontstond het idee voor een branded content-campagne rondom een podcast, 180 Graden. Hierin onderzoekt podcastmaker Sharid Alles complexe maatschappelijke vraagstukken, zoals mentale gezondheid, klimaatverandering en de invloed van technologie. Ze biedt nieuwe perspectieven door te spreken met scherpe denkers en vernieuwers. De podcast vormt de inhoudelijke laag binnen een bredere, crossmediale branded content-campagne, die wordt ondersteund met onder meer pre-rolls en native advertising. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Mediahuis NRC.
Omdat podcasts populair zijn binnen de doelgroep, ontstond het idee voor een branded content-campagne rondom een podcast, 180 Graden. Hierin onderzoekt podcastmaker Sharid Alles complexe maatschappelijke vraagstukken, zoals mentale gezondheid, klimaatverandering en de invloed van technologie. Ze biedt nieuwe perspectieven door te spreken met scherpe denkers en vernieuwers. De podcast vormt de inhoudelijke laag binnen een bredere, crossmediale branded content-campagne, die wordt ondersteund met onder meer pre-rolls en native advertising. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Mediahuis NRC.
Resultaat
Resultaat
De campagne rondom 180 Graden geeft Achmea een geloofwaardige stem binnen het maatschappelijke debat en draagt zichtbaar bij aan het aantrekken van nieuw talent. De podcast is inmiddels ruim 100.000 keer beluisterd, met een indrukwekkende gemiddelde uitluisterratio van 90%. Luisteraars waarderen de serie met bijna 5 sterren in de podcast-apps. In de Apple Podcast-charts stond de serie lange tijd op #1 binnen de categorie Carrière. De podcast 180 Graden telt inmiddels 3 seizoenen.
De campagne rondom 180 Graden geeft Achmea een geloofwaardige stem binnen het maatschappelijke debat en draagt zichtbaar bij aan het aantrekken van nieuw talent. De podcast is inmiddels ruim 100.000 keer beluisterd, met een indrukwekkende gemiddelde uitluisterratio van 90%. Luisteraars waarderen de serie met bijna 5 sterren in de podcast-apps. In de Apple Podcast-charts stond de serie lange tijd op #1 binnen de categorie Carrière. De podcast 180 Graden telt inmiddels 3 seizoenen.
Luister naar 180 Graden

