Gesprek to the Future
Gesprek to the Future
Video-podcast met influencers voor ABP



Doel
Doel
Pensioenfonds ABP wil jongvolwassenen op een luchtige, herkenbare manier bewust maken van de rol die geld en financiële planning spelen in hun toekomst. Een generatie die niet vanzelfsprekend nadenkt over later, maar wél openstaat voor slimme inzichten, mits deze laagdrempelig en vermakelijk worden gebracht.
Pensioenfonds ABP wil jongvolwassenen op een luchtige, herkenbare manier bewust maken van de rol die geld en financiële planning spelen in hun toekomst. Een generatie die niet vanzelfsprekend nadenkt over later, maar wél openstaat voor slimme inzichten, mits deze laagdrempelig en vermakelijk worden gebracht.
Aanpak
Aanpak
Samen met influencer marketing bureau Content Icons ontwikkelden we Gesprek to the Future. In deze reeks gaan hosts Iris Enthoven en Niels Oosthoek in gesprek over de toekomst van hun portemonnee – eerlijk, met humor én gezond verstand. Aan de hand van herkenbare dilemma’s bespreken ze hoe je ook later kunt blijven betalen wat je nodig hebt. De afleveringen behandelen herkenbare onderwerpen als investeren in designer-items, duurzaam consumeren en omgaan met een steeds ouder wordende samenleving. Snippets uit de afleveringen worden verspreid via kanalen als TikTok en Instagram; de plek waar de doelgroep het meest actief is.
Samen met influencer marketing bureau Content Icons ontwikkelden we Gesprek to the Future. In deze reeks gaan hosts Iris Enthoven en Niels Oosthoek in gesprek over de toekomst van hun portemonnee – eerlijk, met humor én gezond verstand. Aan de hand van herkenbare dilemma’s bespreken ze hoe je ook later kunt blijven betalen wat je nodig hebt. De afleveringen behandelen herkenbare onderwerpen als investeren in designer-items, duurzaam consumeren en omgaan met een steeds ouder wordende samenleving. Snippets uit de afleveringen worden verspreid via kanalen als TikTok en Instagram; de plek waar de doelgroep het meest actief is.
Resultaat
Resultaat
Met Gesprek to the Future laat ABP op een toegankelijke manier zien dat nadenken over later geen stoffig of zwaar onderwerp hoeft te zijn. De videopodcast weet serieuze thema’s te combineren met humor en persoonlijke verhalen. Via Spotify én TikTok wordt een brede groep jongvolwassenen bereikt, die zo spelenderwijs wordt aangezet om na te denken over financiële toekomstplanning. Het bereik van de podcast en de social snippets ligt ruim boven de beoogde doelstellingen.
Met Gesprek to the Future laat ABP op een toegankelijke manier zien dat nadenken over later geen stoffig of zwaar onderwerp hoeft te zijn. De videopodcast weet serieuze thema’s te combineren met humor en persoonlijke verhalen. Via Spotify én TikTok wordt een brede groep jongvolwassenen bereikt, die zo spelenderwijs wordt aangezet om na te denken over financiële toekomstplanning. Het bereik van de podcast en de social snippets ligt ruim boven de beoogde doelstellingen.
Luister naar Gesprek to the Future

